Samen bouwen aan Wageningen

Wageningen is een stad om trots op te zijn. Het is de stad waar wij in wonen en van houden. Het is de bruisende stad in het groen. De stad waar inwoners met verschillende achtergronden samen de stad maken. De stad met buurten waar je je thuis voelt. De stad waar we naar elkaar om kijken. De stad waar we trots zijn op onze historie van vestingstad tot stad der bevrijding en van arbeidersstad tot “City of Life Sciences”. Het is natuurlijk de stad van de adembenemende natuurlijke landschappen en de stad van iconen. Van de Universiteit, van het Stadion, van het Bevrijdingsvuur en van het Arboretum. Wageningen is onze trotse, prachtige, sociale en open stad die wij samen hebben opgebouwd.

Wageningen is niet af. Voor de Partij van de Arbeid is en blijft Wageningen een stad waar er plek is voor eenieder die Wageningen liefheeft. Die er is geboren, woont, werkt, onderneemt of studeert. Wageningen is er ook voor iedereen die er altijd al van droomde om een echte “Waogeninger” te worden en voor hen die als vluchteling een nieuw thuis zoeken.

We moeten voor al deze wensen blijven bouwen aan Wageningen. We bouwen samen aan een Wageningen waar voldoende woningen, goed werk en eerlijke kansen zijn voor iedereen. Dat zijn de principes van de PvdA. De komende periode zullen we hier nog een schep bovenop doen. We staan voor grote uitdagingen die vragen om eerlijke antwoorden. De groeiende kloof tussen arm en rijk, de crisis op de woningmarkt en de klimaatcrisis vragen om een eerlijk, sociaal-democratisch antwoord.

De toekomst voor Wageningen ziet er mooi uit, maar wel alleen als we met elkaar deze veranderingen vormgeven. Zorgen dat echt elk kind in Wageningen een gelijke kans krijgt op school en thuis. Zorgen dat we mantelzorgers en Wageningers in armoede helpen en als één man om ze heen gaan staan. Zorgen dat we bouwen voor iedereen: betaalbare starterswoningen, seniorenwoningen en familiewoningen. In dit verkiezingsprogramma laten we zien hoe wij de stad mooier en eerlijker willen maken voor iedereen. Dat doen we met elkaar en voor elkaar.

Anne Janssen – Lijsttrekker PvdA Wageningen 2022

Marieke de Lange – Voorzitter PvdA Wageningen

Onze plannen voor:

Meer betaalbare woningen

We bouwen meer betaalbare, duurzame woningen voor iedereen. Een eigen thuis. Een dak boven je hoofd. Dat is de basis van je bestaan. Het recht op een betaalbare woning is

Ons plan

Een wijk waar iedereen thuis is

We investeren in groene, gezellige en veilige buurten. Wageningen heeft prachtige buurten: van Noordwest en Kortenoord tot het Rode Dorp en de Bloemenbuurt. Van de Roghorst en de Tarthorst tot

Ons plan

Sport en cultuur voor iedereen

We investeren in sport en cultuur, het cement van onze samenleving. Sport en cultuur is het cement van de samenleving. Ze zorgen voor ontmoeting en verbinding tussen alle inwoners van

Liefdevolle zorg voor iedereen