Door op 1 maart 2014

Studenten en de stad met elkaar verbinden

Op 27 februari hield Carina, no 5. kandidatenlijst 2014, een pittige pitch tijdens het studentendebat. Dit debat vond plaats voor een bomvolle zaal in SSR-W. Deze pitch willen we u niet onghouden.

Wat de PvdA voor studenten betekent.

1 van de 25 raadsleden is op dit moment student. Dat kan natuurlijk beter. Daarom heeft PvdA Wageningen een student op een verkiesbare plaats gezet. Niet om de mening van alle studenten te vertegenwoordigen, want dat kunnen ze prima zelf. Maar wel om aandacht te vragen voor de dingen die beter kunnen in het studenten leven.

‘De universiteit, de studenten en de stad met elkaar verbinden.’

Dat willen we letterlijk. Door te pleiten voor veilige fietsroutes, een beter OV en een bereikbaarder Wageningen.

Dat bedoelen we figuurlijk. Door aandacht te blijven vragen voor studentenhuisvesting.

Niet alleen nu maar ook in de toekomst.  Voor het toenemende studentenaantal, voor de toekomstige PhD’ers en voor de student die-blijft-plakken. Want de kamer- en huizenmarkt voor promovendi en de pas afgestudeerden die in Wageningen willen blijven wonen, mag wel wat worden opgepoetst.

Voor als het misgaat. Het kan iedereen overkomen, ook studenten. Want zelfs als je even langs de kant staat, moet Wageningen een fijne stad zijn om te wonen. Een stad die je de zorg kan bieden die je nodig hebt. Om je weer op weg te helpen, want we laten niemand aan de kant staan.

Daar maken wij ons sterk voor. Voor een socialer Wageningen. Want samen met studenten maken we Wageningen!

Stem 19 maart PvdA.