Door op 15 februari 2014

Stemwijzer Wageningen Online

De Wageningse StemWijzer staat online. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 maakten ruim 1,35 miljoen mensen gebruik van de StemWijzers. Dat was 26 procent van het aantal kiesgerechtigden in de deelnemende gemeenten. In Wageningen doen 9 partijen mee aan de verkiezingen: D66, GroenLinks, PvdA, VVD, CDA, Stadspartij, ChristenUnie, SP en Nederland Samen.

De StemWijzer is te vinden op www.wageningen.nl en bevat 30 stellingen die kunnen worden beantwoord met ‘eens’, ‘oneens’ of ‘geen van beide’. De StemWijzer is op maat gemaakt. Thema’s in de Wageningse StemWijzer variëren van de vernieuwbouw van het stadhuis, de tegenprestatie in de bijstand, schoolzwemmen, theater Junushoff tot aan de stadsgracht. Na het beantwoorden van de stellingen krijgt de bezoeker te zien met welke partij hij of zij de meeste overeenkomsten heeft.

De gemeentelijke StemWijzers kunnen ook worden ingevuld via de gratis StemWijzer app voor Google en Apple. Daarnaast is er ook een Facebook-app, waarmee de StemWijzer direct op Facebook is in te vullen. Deze is te vinden op www.facebook.com/stemwijzer.