Roos van de Maand

30 augustus 2023

De Roos van de Maand is uitgereikt aan Ans Brom van de VoorleesExpress in Wageningen. De VoorleesExpress brengt de magie van het lezen naar gezinnen die het het meest nodig hebben. En hoewel veel vrijwilligers hun tijd en energie geven aan dit mooie doel, is er één persoon die als een rots in de branding staat en al jaren het verschil maakt: Ans Brom. Zij draagt het programma met hart en ziel. Deze ‘’Roos van de Maand” is een kleine blijk van waardering voor haar immense bijdrage.

De wereld van boeken is een wereld vol avonturen, levenslessen en wonderlijke karakters. Maar niet elk kind heeft van jongs af aan de mogelijkheid om volop van deze wereld te genieten. Dat is waar de VoorleesExpress in beeld komt – om die magie van het lezen naar gezinnen te brengen die het het meest nodig hebben. Als we de VoorleesExpress vergelijken met een boek, dan is Ans ongetwijfeld het hoofdstuk dat je keer op keer wilt herlezen. Ze is de vertrouwde stem die families verwelkomt en voorlezers begeleidt.

Alsof het verwelkomen en begeleiden van nieuwe vrijwilligers nog niet genoeg is, stelt Ans ook nog eens haar tuin beschikbaar voor bijeenkomsten waarin men advies en verhalen met elkaar kan delen.

Een zeer verdiende Roos van de Maand dus voor Ans Brom.