12 juli 2021

Overhandiging prentenboeken aan VoorleesExpress en Kind aan Huis

Op initiatief van ons lid Juriën Koster doet de PvdA Wageningen mee aan de landelijke campagne Geef een prentenboek cadeau. Deze campagne heeft als missie om alle kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken. Voorlezen aan kinderen is niet alleen gezellig en knus, het is ook super belangrijk voor de taalontwikkeling en een belangrijke stap voor het leren lezen en plezier hebben in lezen. Dat gun je toch ieder kind!

Juriën heeft Wageningse bedrijven benaderd om te sponsoren en hij heeft bij de VoorleesExpress en bij Kind aan Huis twee mooie bestemmingen gevonden voor de prentenboeken. De afdeling heeft twee dozen prentenboeken gesponsord, in totaal zijn er vijf dozen cadeau gegeven.

Met een kleine ceremonie in de BBLTK zijn de prentenboeken overhandigd. Op de foto v.l.n.r. Liesbeth van de VoorleesExpress, Juriën Koster, Marieke de Lange (voorzitter van de PvdA afdeling Wageningen) en Irina van Kind aan Huis.

Zowel de VoorleesExpress als Kind aan Huis hebben ruimte voor nieuwe vrijwilligers. Warm aanbevolen door de PvdA 🙂

Kijk hiervoor op hun websites: