Door op 12 juni 2017

Het is jouw wijk, dus jij mag het zeggen

“Het is jouw wijk, dus jij mag het zeggen”.

Daarom waren wij zondag in de Nude om te vragen wat belangrijk is in het Wageningse verkiezingsprogramma. Wij hoorden goede ideeën. Over betere toegankelijkheid van Wageningen voor inwoners met een handicap en over meer gelegenheden in de stad voor jongeren om uit te gaan .

Er werden ook zorgen kenbaar gemaakt. Met name zorgen over het proces Samen Wageningen en het toekomstig WMO-beleid van Wageningen. Over hoe de inwoners zich bij dit proces, dat hún proces zou moeten zijn,  steeds minder betrokken voelen. Over de onduidelijkheid en onzekerheid die zijn ontstaan door een stortvloed aan informatie en vele regels. De opmerking waarbij iedereen instemmend knikte was: “Het lijkt alsof het proces belangrijker is dan het resultaat. Alsof wij er voor de schone schijn bij hebben gezeten”. Dat is natuurlijk jammer. Samen Wageningen is en blijft een goed idee en een goede insteek. Wij zullen er alles aan doen om dit tot een succes te maken. Om er een succes van te maken moet er ook ruimte zijn voor de kritiek want daar wordt een proces alleen maar beter van en het resultaat alleen maar sterker.

Ons raadslid Petra van Amersfoort was er de hele middag bij en wij zullen ook in ons programma kijken hoe wij het doel van het proces “Samen Wageningen” willen bereiken: de burger betrekken bij en ook echt invloed geven op het beste WMO-beleid.

Wij willen allen die zijn langsgekomen bedanken voor jullie bezoek en informatie. De komende maanden gaan wij vaker de stad in, maar als je alvast iets mee te geven hebt bezoek dan de site www.pvda.nl/pvdaindebuurt en geef je input door.