Afscheid Geert van Rumund

1 juni 2021

31 mei was het afscheid van Geert van Rumund als onze burgemeester en burgervader. Ondanks de Corona-beperkingen (alleen raadsleden in de raadszaal en aansluitend slechts 30 gasten in de Grote Kerk) was het een warm en mooi afscheid. In de bijzonder raadsvergadering werd Geert toegesproken door alle fracties, namens de PvdA wist Petra de juiste snaar te raken. Behalve een bos rode rozen kreeg Geert een set manchetknopen van de PvdA fractie en afdeling. En als blijk van grote waardering kreeg Geert van de PvdA landelijk de Zilveren Speld, met een prachtige brief van Nelleke Vedelaar. Een enorme eer, die Geert dubbel en dwars verdient. Want voordat Geert ‘onze’ burgemeester werd, was hij al 25 jaar actief voor de PvdA in Nijmegen, als raadslid, fractievoorzitter en wethouder. Aan het eind van de raadsvergadering kwam er nog een grote verrassing en eer: de benoeming tot ereburger van Wageningen.

In de Grote Kerk was het vervolg van het programma, met veel videoboodschappen, live muziek, en 10 speciale gasten die samen een dwarsdoorsnede van Wageningen vormen. Mooi om te zien dat Joke van de Klift er één van was.

Ruim 15,5 jaar is Geert onze burgemeester geweest. De bedoeling was om eind 2020 met pensioen te gaan, maar om Wageningen goed door de Corona crisis te leiden heeft Geert er 7 maanden aan vast geplakt. Het is je gegund om nu van het welverdiende pensioen te gaan genieten. Namens de hele afdeling wensen we Geert en Corrie het allerbeste toe.