1 maart 2017

2 maart, 20:00-22:00, RTV Rijnstreek Debat. U bent van harte welkom!

Op donderdagavond 2 maart (20u-22u) organiseert de Wageningse omroep RTV Rijnstreek een verkiezingsdebat in het kader van de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart.

Het debat speelt zich af in Hof van Wageningen en het wordt rechtstreeks uitgezonden op radio en televisie. Op één na alle partijen uit de gemeenteraad zijn aanwezig om met elkaar in debat te gaan in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart. Martijn Weenink (CDA), Peter Veldman (D66), Mathilde Maijer (PvdA), Alexander Udink ten Cate (VVD), Frank Bos (SP), Peter de Haan (CU), Harald van Roekel (Hart voor Wageningen) en Guido van Vulpen (GroenLinks) zullen op stellingen reageren en met elkaar in discussie gaan.

Het zijn thema’s, die van belang zijn bij het kiezen van een nieuwe Tweede Kamer. Discussieleiders: Annemarie Elbers en Jan Boer. Op een aantal stellingen kan men zich voorbereiden, op een paar niet. Het publiek krijgt gelegenheid om zich met de discussie te bemoeien. De uitzending wordt gestart met een column van Willem Straatman. Columnist Klaas de Vries geeft tussendoor een samenvatting van het gebeuren. Tegen tien uur vat Klaas de Vries het totaal nog eens samen. Het omroepdebat komt voort uit het feit, dat alle Wageningse gemeenteraadsfracties vaste klanten zijn in het radioprogramma “Wageningen Actueel” van RTV Rijnstreek, dat normaal gesproken steeds op woensdagavond plaatsvindt.

Publiek is van harte welkom. De toegang in hotel en congrescentrum Hof van Wageningen is gratis.