Otto Vleeming verlaat PvdA fractie

2 oktober 2024

Vandaag heeft Otto Vleeming, raadslid voor de PvdA, bekend gemaakt dat hij per direct stopt als raadslid voor de PvdA. In zijn mail aan de partij heeft hij aangegeven zich niet te kunnen vinden in de koers van de PvdA om in de toekomst meer samenwerking met GroenLinks aan te gaan.

De PvdA Wageningen betreurt deze beslissing zeer. Wij hebben Otto leren kennen als een bevlogen en betrokken Wageninger die veel inzet heeft gepleegd voor de PvdA. Wij zijn hem daar zeer erkentelijk voor. Wij zullen zijn inbreng in de fractie en de partij zeer missen.

Otto heeft ook besloten om de raadszetel niet op te geven zodat hij beschikbaar is voor de PvdA, maar zich aan te sluiten bij de stadspartij. Daar heeft de PvdA geen begrip voor. Door deze overstap naar een andere partij wordt in feite de uitslag van de verkiezingen van 2022 waarbij de PvdA 4 zetels heeft gekregen geen recht gedaan.

Juridisch is het uiteraard wel mogelijk, dus als partij zullen wij geen verdere stappen ondernemen. De fractie zal met de raadsleden Jan Willem Kamerman, Greet Eijkelenboom en Jurien Koster en met wethouder Anne Janssen zich verder blijven inzetten voor de idealen van de PvdA en samen verder bouwen aan een mooier en eerlijker Wageningen.