Door op 20 februari 2017

Paul Tang en Roy Breederveld onder indruk van successen Welkom in Wageningen.

Afgelopen weekend kwamen Paul Tang (delegatieleider namens de PvdA in het Europees parlement) en Roy Breederveld (#55 van de verkiezingslijst) naar Wageningen om de stichting Welkom in Wageningen in het zonnetje te zetten.

De Stichting heeft de afgelopen jaren zich succesvol ingezet om vluchtelingen zich welkom te laten voelen in Wageningen, maar ook om de inwoners van Wageningen te betrekken bij de opvang. De grote verscheidenheid van hun acties is indrukwekkend, maar ook de open dialoog die zij op gang weet te brengen tussen inwoners en vluchtelingen zorgt er voor vluchtelingen in Wageningen ook echt welkom zijn. Welkom in Wageningen is daarmee een voorbeeld voor andere steden.

Paul Tang bezocht Wageningen in het kader van de “Heldenactie” van de PvdA (www.pvda.nl/acties/helden). Welkom in Wageningen was door verschillende inwoners genomineerd voor de titel “Helden van de stad”. Het bestuur van de stichting, de 200 vrijwilligers en alle mensen die een bijdrage hebben geleverd zijn echte helden voor Wageningen. Omdat helden vaak bescheiden zijn halen zij niet vaak genoeg de media en de kranten. Met deze actie halen wij de helden van de stad naar voren en vergeten we niet hoeveel goede dingen er ook gebeuren in onze maatschappij.

Welkom in Wageningen kan nog veel verschillende vrijwilligers gebruiken. Wilt u iets doen voor vluchtelingen? Neem dan contact op via mail  [email protected].

Zelf een held opgeven die het verdient om in het zonnetje gezet te worden? Kijk dan op https://www.pvda.nl/acties/helden/. De Actie loopt nog het hele jaar door.