7 maart 2016

Op Bezoek bij……Zideris

Samen met Dicky Stijns van de stadspartij heb ik een bezoek afgelegd bij Zideris op de Generaal foulkesweg.

De Hucht die in 2015 geopend is, een prachtige locatie. Zideris is een kleinschalige organisatie waar je terecht kunt om te wonen, om te werken, voor een dagbesteding en voor begeleiding thuis. Er is altijd begeleiding/ verzorging aanwezig. Bij de Hucht heeft elke bewoner een eigen appartement, je deelt de ontmoetingsruimte en de tuinen.

Dicky en ik hebben bij veel inwoners een kijkje mogen nemen in hun appartement, de kamers zijn vrij groot met ieder een eigen badkamer. De bewoners hebben het erg mooi en hun appartementen zien er geweldig uit. De bewoners geven aan dat ze er met veel plezier wonen en dat ze erg blij zijn met de ruimte, een eigen badkamer en de rust die er is. We zijn ontvangen op de dagbestedingsgroep Eigenhandig. Daar waar de inwoners veel dingen zelf maken, een van de inwoners heeft koffie gezet voor ons, en we hebben heel gezellig met sommige inwoners en met begeleiding aan de tafel gezeten met een bak koffie. Toen kregen we een prachtige pitch van een van de inwoners om ons welkom te heten. Een van dingen die ze daar maken is een bordje waar ze teksten op borduren zoals op de foto.

We kregen een rondleiding door het gebouw. We kwamen op drie afdelingen waarbij elke afdeling weer andere zorg wordt verleend. Na de rondleiding gingen we samen met bewoner eten, dat was hel gezellig. Dicky en ik vonden het een heel leuk bezoek, erg gastvrij en heel mooi om te zien en te horen hoe de bewoners het vinden om daar te wonen en zorg te ontvangen zoals zij die graag willen.