Door Mathilde Maijer op 23 januari 2014

Ga mee de buurt in: Nieuw Kortenoord

Op zaterdag 25 januari 2014 gaat overal in Nederland de  PvdA de buurt. PvdA kamer- en fractieleden en PvdA- vrijwilligers spreken met inwoners over hun buurt, problemen die spelen en ideeën die ze hebben.  In Wageningen bezoeken wij tussen 10 uur tot 12 uur de wijk Nieuw Kortenoord. Dit is de kans om met de (kandidaat) fractieleden de wijk in te gaan en in gesprek te gaan met bewoners.

De wijk Kortenoord is de afgelopen coalitie periode opgebouwd. Dank zij de PvdA fractie zijn er in de wijk de juiste sociale keuzes gemaakt om te voorzien in de woonwens voor Wageningen. Een aantal idealen van de PvdA zijn in deze wijk perfect samengekomen. Een gemêleerde wijk met betaalbare, duurzame koop en huurwoningen, 40% sociale woningbouw waarvan de helft voor sociale verhuur. Kortom een resultaat om trots op te zijn. Zeker nu in verschillende steden D66 en de VVD andere keuzes maken laten wij hier in Wageningen zien hoe onze idealen bijdragen aan een beter Nederland.

Wij gaan deze zaterdag de wijk in om in gesprek te gaan met de bewoners. Het doel is om te achterhalen of de idealen bij de planning van de bouw ook gerealiseerd zijn. Daarbij wordt natuurlijk ook het gesprek aangegaan over de verdere ontwikkeling van de wijk. Om 09.30 uur verzamelen we op Hendrikweg 9 voor een korte instructie waarna we naar Nieuw Kortenoord gaan. Ga mee met de fractie en laat samen het gezicht van de PvdA in Wageningen zien. Na afloop sluiten we ons aan bij de PvdA kraam op de markt. Uiteraard is er dan gelegenheid  om koffie of iets degelijks  te gebruiken.  Voor meer informatie over het bezoek aan de wijk en om je aan te melden kan je contact opnemen met campagne coördinator Yvonne Drissen.  https://wageningen.pvda.nl/wieiswie/yvonne-drissen/ of via het mobiele nummer: 06 10003182.

Roelof Naber, kandidaat fractielid no. 4.

Mathilde Maijer

Wie ben je? Ik ben moeder van 3 zoons en woon  in Wageningen sinds 2003. Daarvoor heb ik 15 jaar in Afrika en Zuid-Amerika gewerkt. In Nederland heb ik diverse banen gehad zowel betaalde en onbetaalde. Ik geniet van mijn gezin, muziek, film, de uiterwaarden en van Wageningen. Enthousiast van?Ik word enthousiast van mensen die zich inzetten

Meer over Mathilde Maijer