Door op 29 januari 2014

Buurtbezoek zet Nieuw Kortenoord op de kaart.

Het bezoek aan de wijk Nieuw Kortenoord op zaterdag 25 januari was een groot succes. Naast de kraam op de markt hebben Elmar, Liset, Carina, Samy, Jos, Ger, Henk, Linda, Steve en Roelof een prachtige en gezellige ochtend beleefd in de wijk Nieuw Kortenoord. De wijk die nog niet op google maps te vinden is, werd door hen snel op de kaart gezet. Met veel dank aan Marieke voor de prachtige foto’s.

In het kader van de actie ‘Buurtbezoek’ dag ging de PvdA Wageningen naar Nieuw Kortenoord. De wijk waar wij de afgelopen raadsperiodes aan hebben gewerkt. Gewapend met 60 rode rozen en vol enthousiasme zijn wij van deur tot deur gegaan met prachtige gesprekken als gevolg. Hoewel ook menig deur gesloten bleef, waren de buurtbewoners die wij spraken over het algemeen blij verrast door onze komst. Gevraagd naar de buurt gaven velen aan dat de ruime, betaalbare, energiezuinige huizen en de leuke, kinderrijke buurt hun erg tevreden stemt. Duidelijk is ook dat het een wijk in ontwikkeling is en dat er nog veel moet gebeuren aan het opvullen van lege plekken, de groenvoorziening en de sociale cohesie in de buurt. Ook de door ons in het verkieizngsprogramma opgenomen school, is meermaals genoemd als wens van de huidige bewoners.

Wij waren 2 uurtjes, van 10 tot 12 uur in Nieuw Kortenoord en zullen de komende weken en maanden vaker in verschillende buurten in Wageningen te vinden zijn. Hiermee geven we  opnieuw vorm aan de communicatie met Wageningers om zo het gemeentelijk beleid nog beter af te stemmen op de wensenvan mensen uit Wageningen. Wil je een keertje mee hou dan de agenda, facebook of pers in de gaten. Daarin kondigen we de volgende buurtbezoeken aan.

Voor de komende buurtbezoeken op zaterdag 22 februari en 01 maart  kan je je nu al aanmelden! Mocht je het leuk lijken om ook een buurt te bezoeken geef je dan op  bij Roelof Naber via [email protected] of bel 0647779562.