Door op 3 februari 2017

Aanrader: Jan Schaperleergang voor potentiële raadsleden.

Middenin de drukte van de campagne voor de Kamerverkiezingen zijn we ook bezig met de voorbereidingen voor de volgende campagne: die voor de Gemeenteraadsverkiezingen. Een van de mogelijkheden waar wij jullie graag over informeren is de Jan Schaperleergang.

Deze leergang is bedoeld voor iedereen die erover denkt om zich namens de PvdA te kandideren voor de Raad. De bedoeling is dat de deelnemers een goed beeld krijgen van het werk van een raadslid. En dat ze, wanneer ze zijn gekozen, een vliegende start kunnen maken. Het volgen van de leergang geeft de deelnemers overigens geen garantie op een (verkiesbare) plaats op de kandidatenlijst.

Dus, heb je interesse hebben om raadslid voor de PvdA te worden, dan kun je via [email protected] jezelf opgeven. Als bestuur stellen we het op prijs als je ons daarvan in kennis stelt van je aanmeding.

Hoe werkt het?
De leergang bestaat uit zeven bijeenkomsten en is opgebouwd in twee fases. De eerste fase draait om basiskennis. De tweede fase staat in het teken van politieke visie en vaardigheden. De leergang is bedoeld voor geïnteresseerden in het raadslidmaatschap. Dat betekent niet dat je automatisch op de lijst komt. Wel heeft het congres in 2015 het belang van deelname aan opleidingen voor (potentiële) volksvertegenwoordigers onderstreept door de resolutie politiek van waarde vast te stellen. Kandidaten wordt dus sterk aangeraden om deel te nemen aan de leergang. De bijeenkomsten worden regionaal door de gewesten georganiseerd en een aantal bijeenkomsten wordt landelijk georganiseerd. De eerste fase vindt plaats in het voorjaar van 2017 en fase 2 in het najaar.

Met vriendelijke groeten

Roelof